Tore Tvedt viste Hitler-hilsen i Hokksund
Torsdag ettermiddag observerte flere av SOS Rasismes medlemmer og andre tilskuere Tore W. Tvedt på Hokksund togstasjon. Her benyttet han anledningen til å vise Hitler-hilsen.
SOS Rasismes lokallag i Buskerud hadde akkurat avsluttet en demonstrasjon utenfor Eiker, Modum og Sigdal Tingrett, 100 meter fra togstasjonen. Tvedt står i tingretten tiltalt for brudd på §135a (“rasismeparagrafen”).
I vårt møte med Tved løftet han høyre arm til en Hitler-hilsen, mens han ropte “Heil”.
(Tvedt hevdet forøvrig i retten samme dag at han “ikke kaller seg nazist”…)