- Negerjobb Dagbladet 07.10.2004
BI-studenten «Ali» fikk beskjed om at han måttte vaske for å få konsulentjobben han søkte på.
Meyer tar kritikk på statens vegne Smaalenes Avis 23.04.2004
Administrasjonsminister Morten A. Meyer (H) tar selvkritikk på statens rekruttering av innvandrere. Men han vil ikke bruke kvotering for å få inn flere ansatte med ikke-vestlig bakgrunn.
Ekskluderende arbeidsliv Dagens Næringsli 17.04.2004
Norge har et av Europas mest ekskluderende arbeidsliv. Arbeidsgivere har liten interessere for å ansette funksjonshemmede eller innvandrere, viser en ny undersøkelse.
Får beholde hotellet NRK Norland 14.10.2003
Det blir asylmottak i Øksnes, men ikke på Myre Hotell. Det er konklusjonen etter hektisk møteaktivitet mellom hotelleierne, Hero Asylmottak og næringslivsgruppa som ønsker å kjøpe hotellet.
Omstridt asylmottak til Myre NRK Norland 02.10.2003
Det blir asylmottak ved Myre hotell i Øksnes i Vesterålen. Det har UDI Regionkontor nord bestemt. Planene om aylmottak har møtt sterk motstand i kommunen.
Lytter til asylmotstandere NRK Hordaland 18.09.2003
Utlendingsdirektoratet lytter til motstanderne som er imot at Øksnes skal få asylmottak. Det sier Bjørn Fridfeldt, regiondirektør i UDI.
- Usant om asylmottak NRK Norland 15.09.2003
- Nærlingslivsledere i Øksnes farer med usannheter når de hevder nabokommunene har dårlige erfaringer med sine asylmottak. Det sier varaordfører i Hadsel, Berit Robertsen Aanes.
Camping-konflikt endte med forlik Gudbrandsdølen D 20.08.2003
Et søksmål mot innehaveren av Lillehammer Motell & Camping om etnisk diskriminering, endte med forlik i herredsretten.
Amnesty kritiserer Telenor Dagens Næringsli 20.08.2003
Amnesty reagerer sterkt på at Telenor godtar en etnisk sperre for sitt mobileierskap i Malaysia. Politikere som ønsker å fjerne det etniske lovverket i Malaysia tør ikke snakke åpent om det.
Telenor-kjøp med raseskille Dagens Næringsli 20.08.2003
Telenor har akseptert en konsesjonsavtale med etniske begrensninger for å sikre seg kontrollen over Malaysias tredje største mobiltelefonselskap. 30 prosent av aksjene må eies av etniske malayer. Malaysiere med en annen etnisk opprinnelse er utelukket.
- ← Previous
- 1
- 2
- 3
- Next →
